Professionalisering door coachen ‘on the job’. Vergroten van inzichten door gesprekken, klassenbezoek en/of video-interactie met gerichte functionele feedback. Uitgangspunt is de eigen kracht en het versterken daarvan.
‘Ken de kracht van jouw kwaliteiten’ is hierbij het uitgangspunt. Werken met waar jij goed in bent, dat versterken en uitbouwen om daarmee bij te dragen aan kwaliteit van onderwijs.
Kwaliteit van onderwijs begint in de klas. Daar kun je als individuele docent aan werken, maar ook samen met je collega’s. Niet alleen in gesprek, maar ook in de vorm van klassenbezoek en directe feedback. Een planmatige aanpak van coaching in het werk. Samen met een ervaren onderwijscoach worden de kwaliteiten op een hoger plan getild.
Het leiding geven aan onderwijsgevenden en organiseren van het onderwijsproces is een zeer complexe taak. Het kan zeer verhelderend zijn om samen met een coach die ook veel ervaring heeft als leidinggevende zaken op een rij te zetten. Tijd nemen voor jezelf en je eigen rol zien in de organisatie en je kwaliteiten inzetten.
|